Работна среща за противообществените прояви в училище
В Община Търговище бе проведена работна среща на тема:“Тенденциите при противообществени прояви, извършени от малолетни и непълнолетни, стратегия за справяне и възможности за превенция“.
Тя бе организирана от Местната комисия за борба срещу противообществените прояви на малолетни и непълнолетни (МКБППМН) и Сдружението на психолозите. Сред присъстващите бяха представители на училищни комисии, директори на училища, педагогически съветници и експерти в образованието.
Татяна Петрова - секретар на Местната комисия, изнесе статистика от проучване за тенденциите, през изминалите 3 учебни години.
Според изследването 87 ученици са агресивни и са извършили физическо или вербално насилие. Друг тревожен факт е трайното непосещаване на училище от 24 души и системното отсъстване от учебни занимания на 60.
82 ученици са нарушили училищните правилници. 28 са извършили кражби, а 20 са унищожили и повредили училищна собственост. Сред 16 ученици са забелязани провокативно поведение, тормоз и заплахи. За уронване на престижа на учител или помощен персонал са се провинили 13.
Общо 21 ученици са извършили бягство от дома, с движение в рискови групи, с публикуване на непристойни снимки в интернет, рушене на обществено имущество, кибертормоз и рекет. При тези учащи има и съмнения за употреба на психоактивни вещества и противозаконно отнемане на МПС.
Двете притеснителни тенденции са отсъствията от учебни занятия и увеличаващият се брой форми на агресия.
„Причините за отсъствията са класифицирани в няколко групи икономически, педагогически, психологически и слаб родителски контрол”, сподели Емануела Емилова, председател на Сдружението на психолозите.
Илия Илиев – общински съветник и член на Сдружението на психолозите, представи агресивните прояви сред младежите като зов за помощ към обществото, родители и приятели. Сред причините за агресивността, той изтъкна икономическото състояние, живота с по-възрастни роднини и слабото родителско възпитание.
Втората част от срещата премина в дискусия за всички добри практики за справяне с проблема и основните трудности в преодоляването му.