ДЕКЛАРАЦИЯ НА РЪКОВОДСТВОТО НА ОБЩИНА ТЪРГОВИЩЕ
Ръководството на Община Търговище, в лицето на Кмета на Общината и неговия екип, декларира своята
ПОЛИТИКА ПО КАЧЕСТВОТО И ОКОЛНАТА СРЕДА,
която произлиза от и съответства на визията, мисията и приоритетите на Община Търговище и е част от цялостната управленска политика за развитие на Търговище:
УДОВЛЕТВОРЯВАНЕ НУЖДИТЕ И ВИСОКИТЕ ИЗИСКВАНИЯ НА ВСИЧКИ ЗАИНТЕРЕСОВАНИ СТРАНИ
ЗА ПРЕДОСТАВЯНЕ НА КАЧЕСТВЕНИ АДМИНИСТРАТИВНИ УСЛУГИ ПОСРЕДСТВОМ КОМПЕТЕНТНО ИНФОРМИРАНЕ И КОНСУЛТИРАНЕ
ПРОЗРАЧНИ, ЕФЕКТИВНИ И ЕФИКАСНИ ДЕЙСТВИЯ НА АДМИНИСТРАЦИЯ, В КОЯТО НЯМА КОРУПЦИЯ
Провеждане на политика за предотвратяване на замърсяванията на околната среда
АНГАЖИРАНОСТ НА РЪКОВОДСТВОТО ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ОПРЕДЕЛЕНИТЕ ЦЕЛИ И ПОЛИТИКА ПО КАЧЕСТВОТО И ОКОЛНАТА СРЕДА ЧРЕЗ ПРИЛАГАНЕ НА ДОБРИ ПРАКТИКИ
ОБЕДИНЯВАНЕ УСИЛИЯТА НА ВСИЧКИ ЗАИНТЕРЕСОВАНИ СТРАНИ ЗА ОСИГУРЯВАНЕ НА ПРОСПЕРИТЕТ НА ОБЩИНАТА
За успешно провеждане на Политиката по качеството и околаната среда, Ръководството определя своите основни ЦЕЛИ ПО КАЧЕСТВОТО И ОКОЛНАТА СРЕДА:
1. Удовлетворяване изискванията на заинтересованите страни и оптимизиране на процеса на предоставяне на услуги с цел осигуряване на адекватност, навременност, отчетност, надеждност, стремеж към качество и професионална етика при предоставянето на услуги;
2. Спазване на нормативните изисквания към качеството на административните услуги и въздействието върху околната среда. Недопускане просрочване на нормативните срокове в изпълнение на служебни преписки по административно обслужване на гражданите и бизнеса;
3. Непрекъснато подобряване на административните услуги чрез разработване и внедряване на нови и/или внасяне на непрекъснати подобрения в процесите на системата за управление на качеството и околната среда.
4. Ефективно използване на информационните технологии и въвеждане на нови методи за управление на процесите и базите данни по осигуряването на услугите;
5. Осигуряване на адекватни мерки и повишаване на нивото на удовлетвореност на гражданите от предлаганите услуги, базирани на анализи на предложенията и сигналите, от местната общност при насърчаване на гражданското участие в управлението
6. Подобряване на координацията между институциите, партньорство с бизнеса и гражданското общество за създаване на повече и по-добри възможности и осигуряване на улеснени, интегрирани и комплексни услуги, привличайки интереса на инвеститорите чрез оптимизирани административни процедури;
7. Повишаване инициативността и мотивацията на общинската администрация за изпълнение на целите и политиката по качеството и околната среда. Подобряване на условията и процесите в общинската администрация за адекватното и пълно приложение на изискванията на нормативната база, регламентиращи предоставянето на административните услуги. Специализирано и продължаващо обучение с цел подобряване на компетенциите, уменията и мотивацията на служителите;
8. Внедряване и усъвършенстване на управленската система, основаваща се на процесен подход при управление на дейностите, извършвани от общинската администрация.;
9. Изпълнение на програмните правителствени документи за борба с корупцията, електронното правителство, модернизацията и реформата в администрацията;
10. Непрекъснато подобряване на околната среда чрез анализ, наблюдение и управление на дейностите и процесите, влияещи върху нейните аспекти;
11. Подобряване състоянието на околната среда чрез модернизация на системата за управление на отпадъците, повишаване ролята на гражданското общество за опазване на околната среда, привличане на средства от национални и международни фондове за реализация на програми, насочени към опазване и подобряване на околната среда;
12. Провеждане на политика по предотвратяване на замърсяванията и вредните въздействия върху околната среда чрез непрекъснат контрол на дейностите на общината и постигане на резултатност спрямо околната среда, изразена в измерими резултати от управлението на аспектите на околната среда.
13. Осигуряване на необходимите ресурси за функционирането и постоянното подобряване на системата за управление на качеството и околната среда в съответствие със стандартите ISO 9001:2015 и ISO 14001:2015, създаване на взаимни отношения с доставчиците и партньорите на Община Търговище за подобряване на ефикасността от съвместните дейности.
14. Привличане на допълнителни ресурси по национални и международни програми и фондове, обединяване на усилията на всички заинтересовани страни за увеличаване на административния капацитет и осигуряване на материалния и духовен просперитет и европейския имидж на община Търговище.
15. Своевременно информиране на всички заинтересовани страни за настоящата Политика по управление на общината в областта на качеството и опазването на околната среда и всички нейни бъдещи промени.
Във връзка с внедряването на интегрираната система на управление
ДЕКЛАРИРАМ:
Личната си ангажираност в изпълнение на Политиката по качеството и околната среда. Убеден съм, че всеки един от колектива, съобразно своите правомощия, отговорности и компетентност ще допринесе за изпълнение на Политиката по качеството и околната среда, а с това и за развитието на община Търговище.
30 октомври 2017 Кмет на община Търговище: /П/
гр. Търговище /д-р Дарин Димитров /